Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 9 april 2010

TIPS FRÅN COACHEN

Inlägg från förra bloggen (ozet.bloggproffs.se)

Söndag (24jan.) morgon startade ungefär som lördagsmorgonen, med mysfrukost i “TV-soffan”. När det var dax för utgång - slog matte en koll på mobilen och såg då att kompisen Kia hade sms’t om hundpromenad. Åh, vad synd Özet, att jag hade missat detta. Men efter att matte ringt till tillbaka, fick vi tvärbråttom - vi skyndade oss allt vad tygen höll.
BILD
Kia som redan var ute i skogen, skulle invänta oss en bit in i skogen. Och när vi vandrade där längst stigen “dök” dom helt plötsligt upp …. jag ställde mig i min vackraste pose och spanade om det verkligen var dom jag trodde det var ! Och när matte ropade på mig, så förstod jag att det var det. Jag rusade förstås fram till Marko&Razzel med matte “gapande” hack i häl … nej, nu jä … lar kommer du hit ditt lille Öz. Men jag brydde mig inte alls om henne, utan försökte få igång M&R med alla medel, vilket jag nästan lyckades med, för dom lyfte sina rumpor och “snodde” runt imellanåt. Både matte och Kia blev fulliskratt och fnissade lite - medan jag flängde omkring. Men till slut fick matte iallafall tag i mig och det var DÅ den “lilla” lydnadsskolan började . NU började matte kräva att jag skulle gå brevid henne - HELA TIDEN - och gick vi fram och tillbaka - varje gång vi gick i riktning mot M&R, trodde jag förstås att snaaaart släpper hon väl iväg mig … men ICKE … då hörde jag den numera välbekanta “RÖSTEN” (M&R’s matte) - vänd om igen … och igen … och igen … vi stannade några gånger för att sen fortsätta - vad skulle detta vara bra för undrade jag ???? Men till slut, stannade vi - för vilken gång iordningen minns jag inte - och efter det sedvanliga “varsågodkomandot” - så fick jag klartecken att ÄNTLIGEN få springa till dom … tjohej - se upp, för här kommer jaaaaag.
Och medan vi sprang och härjade och lekte, så pratade matte och grabbarna Guld’s matte som dom ju alltid gör - om både “ditt och datt” (”datt”=hund) och “löste världsproblemen” osv. Matte fick bl.a. mer “tips från coachen”. Hon sa : om du inte vill ha en Majkie (min företrädare) till, som ju var så tokig i all “dynga och skit” - både ätlig och oätlig - och som man i dom lägena ALDIG lyckades, varken kalla in eller få tag på - så får du nog ta tag i honom på samma sätt, som när han inte kommer när du har ropat på honom. Spring efter honom, ta tag i honom och KRÄV att han kommer in till dig. Tänk om han får tag på något farligt - vad gör du då ? Du MÅSTE jobba med detta ! Jaha, sa matte något “slokörad” och fick veta, att som matte nu agerar, så är det faktiskt JAG - ha ha - som går “segrande” ur “despyten”. Att hon inte har fattat det !!! När jag har hittat nåt smaskigt och står där och smaskar som bäst, kommer nämligen matte “dundrande” med sitt “NEJ” och visst, då bryter ju jag och skuttar iväg och om jag hinner så trycker jag i mig det som jag redan har i munnen. Och när jag har “brutit - då är hon “nöjd” med det.
BILD
Men matte behövde inte “praktisera” sin nya “taktik” på just denna promenaden. Men kan redan här säga att hon lär få “träna” mycket på det här, för jag är en “dyngätare” av stora mått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar