Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 9 april 2010

EN BLANDAD DAG

Inlägg från förra bloggen (ozet.bloggproffs.se)

Idag har mina tankar mest kretsat kring vad min arbetskamrats hund Laja, en försiktig liten finsk lapphund, råkade ut för vid lunchtid. Men tar det från början.
Jag var som vanligt hemma hos Özet på lunchen. Vi tog oss en timmes promenad längst Kåsjöns strandkant i den underbara vårsolen. Nu ligger det bara några enstaka snöhögar och isskorpor kvar på de mest skuggiga ställena. Jag balanserade på bottenfrusna tuvor och kunde ta mig någorlunda torrskodd över sankmarken i början, för att sen fortsätta längst strandkanten. Isen ligger fortfarande på sjön, hade bara lossat en liten bit längst strandkanten. Det var lite “småläskigt”, då Özet var nyfiken på en del saker som låg på isen. Han ville gärna ut och kolla. Får rysningar när jag tänker hur det skulle gå om han skulle hamna under isen … Huh ! Han fick gå kopplad vissa stäckor. Özet var väldigt fascinerad av isens “rasslande” och vadade ut för att undersöka och framförallt SMAKA.
BILDSERIE
När jag återkom till jobbet, fick jag höra att Laja hade blivit överfallen och svårt (?) skadad av någon form av kamphund (stl?). Hunden hade slitit sig ifrån sin husse och hade helt omotiverat kastat sig över Laja och slitit tag om hennes huvud. Någon förbipasserande hade sprungit fram och lyft upp kamphunden i bakbenen och lyckades på så sätt få den att släppa. Hussen hade nämligen ytterligare en hund(kamp) att hålla orning på. Det blev förstås polisanmälan och veterinärbesök, där Laja tydligen sövdes ner pga chock. Antar att det blir mer information imorgon, då jag ännu inte har pratat med henne personligen, där av ?-tecknena. Alltå, mer rapport kommer.
PS ! Har en NY blogg på G. Denna är ju sååååååååå tungarbetad ! Den NYA heter fulltoz.blogspot.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar