Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 9 april 2010

GRABBARNA GULD & JAG

Inlägg från förra bloggen (ozet.bloggproffs.se)

sön. 17 januari
I morse (ca 9) när matte stigit upp ur sängen, som den sjusovar’n hon är, behövde jag i allafall inte vänta hela förmiddagen innan vi kom ut - utan bara halva!!! In i bilen och iväg - svängde in på p-platsen vid Björndammen.
BILD
Matte steg ur bilen, öppnade burgrinden - och efter ett “varsågod” hoppade jag ut och … weeee … heeeeej Marco & Razzel. Vääääntaaaa jag kommer … så fort matte har grejat färdigt … vet inte riktigt vad hon håller på med !!! Yes, där var hon klar … aha … inte riktigt än … åh - kom igen nu matte … kan du öka tempot lite.
Jamen vad nu då ? Nähä .. men herregud matte … SEEEER du inte … dom står ju DÄÄÄÄR borta och väntar på oss. Det var NU matte började kräva att jag skulle gå BREVID henne - skulle det verkligen vara nödvändigt ? Jaja OK då - men bara en liiiiten stund då, några steg, för sen MÅSTE jag fram till dom.
Helt plötsligt hörs en röst ifrån skogen : ta ett varv, tills han lugnar ner sig lite! Och därefter VÄNDE matte helt plötsligt plötsligt helt om och vi vandrade BORT IFRÅN mina kompisar - vad var det frågan om ? Jaja matte - jag försöker ju - men det är så svårt när dom står där borta !
OK Özet, nu var du iallafall ganska duktig - sitt - varsågod - jiiiiipiiiii - here I come …
Den där rösten från skogen, kom ifrån grabbarna guld’s matte, som tydligen är mattes … typ ”guru”.
Och nu började vi ÄNTLIGEN röra på oss. Oj vad vi rusade, jag och Razzel medan farbror Marco höll sig på “behörigt” avstånd och gjorde det han gillar allra mest, bl.a. att snusa och skvätta lite här och där …
Efter en stunds (ca½tim.) traskande - mitt i värstaste leken - så hörde jag mattes röst nån stans lååångt
BILD
inne i min skalle - Özet kom …. Özet kom … Özet kom ! Jaja - får väl komma då - men på halva vägen ändrade jag mej - äh - det är roligare med Razzel … NEJ Özet KOM ! Jaja - tjôta - jag kommer väl då ! Duktig Özet !
Nämen - nu var han väl ändå INTE duktig ! VA - inte ??? Nä - han kom ju inte … inte med än gång iallafall - du fick ju ropa flera gånger och han t.o.m. avbröt inkalln.
“RÖSTEN” HADE TALAT IGEN !
Nu tycker jag du gör om det och kommer han inte med än gång (ge honom inte för många chanser) så får du helt enkelt gå och hämta honom - ta tag i honom och “muttra” en liten harang för honom. OK - så gör vi ! Özet varså god ! Tack tack ! Äntligen fick jag springa iväg igen. Özet kom …. Özet kom ! Jaja, “lugn i stormen” jag kommer jag kommer. Duktig Özet ! Åhh, snörleksaken - yes - det är ganska kul hos dig matte, trots allt !Bra, det var ju mycket bättre. Gör nu om det, det är bra att passa på att “träna” detta, nu när du har chans till lite “störning”. OK - jättebra - så gör vi ! Özet varså god ! Tack ! Whao nu får jag springa igen ! Özet kom ! JAPP - JAG KOMMER !
BILD
BRAAAAA DUUUKTIIIG ÖZET - SÅÅÅ DUUKTIG KILLE ! Jaaa jag veeet - tjôta !!!
När vi sen gick vidare började min kompis reta mig. Han bar omkring på en pinne som jag förstås gärna ville ha. Han sa hela tiden - Ta den då ! Och sen vände han bort sitt huvud med en “knyck” och sa - Ha, gick du på den lätte ! Jag tyckte själv att jag började bli mer och mer morsk, och testade med ett litet morr för att se om han kanske skulle bli rädd och släppa - men det visade ju sig vara helt “döfött”, för då morrade han till, så jag höll på att göra i byxorna. Jag är nämligen en försiktig “general” och är inte så vidare värst kaxig måste jag nog erkänna. Och matte & husse verkar vara väldigt nöjda med det.
BILD
Tack för alla tips Kia, du är min “mentor” och är en klippa !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar