Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 20 juli 2017

TRÄDGÅRDSTRÄNING

Idag har hundarna och Tommy varit på utflykt medan jag slet på jobbet. Utflykten var iof inte märkvärdigare än en vanlig skogspromenad (som alltid) med bad, men idag med en förlorad favoritboll som sjönk !!! Även om Tommy tog sitt premiärdopp så kände han tydligen inte för att dyka efter den. Rejs hade simmat runt runt och undrat vart den hade tagit vägen – stackars liten.

Efter jobbet och grillning körde jag ett litet trädgårdspass.
Rejs – lugna godisbelöningar bl.a. om vänt lockade = titta på mig – fjärr = sitt fr. ligg – kryp = test av en idé, se hur han gör med baken om han får krypa i nedförslut resp. uppförslut. Gick riktigt bra i nerförslut, medan han hoppade groda som vanligt uppför. Få se om det var en engångsföreteelse eller ej …
 
Semla – hinder (box) – och slalomträning. När det gäller boxträningen blev det för svårt, får jag nog gå in på youtube och studera. Gällande slalomen, så var hon trött (trodde jag) för hon var seg och det blev många fel – både ingångar, mitt i och i slutet.
Eftersom Rejs går igång när jag bollbelönar Semla så undviker jag helst det, men eftersom hon nu var så seg tänkte jag att vi MÅSTE ju få till ett bra avslut och tog därför trots allt fram bollen och döm av min förvåning … DÅ minsann vaknade hon och sprang igenom slalomet snabbt och lätt utan den minsta tvekan. Och Rejs överaskade INTE med att vara lugn och tyst om nån händelsevis skulle tro det …

Kvällens konstaterande
 – att det var märkbar skillnad på Rejs kryp, beroende på om det sluttade neråt eller uppåt.
 – att jag ska vara noggrann med att variera belöningarna till Semla – godisburk, godis direkt från handen och bollbelöning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar