Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 3 juli 2017

SÖKLÄGER DAG 1

Sitter nu här på kvällen och hör hur regnet vräker ner (o hör även åskmuller på avstånd) och tänker på vilken tur vi hade på söklägrets första dag – att vi slapp regn - även om det var väl kylslaget.

Inledde med att alla hundarna kördes igenom (Git studerade och antecknade) och därefter fick vi kritik, råd och tips om vad vi skulle tänka på till eftermiddagens pass.
Rejs var duktig, det enda Git (jag också) reagerade på var att han dröjde sig kvar vi första figgen och funderingarna kring detta var att han ev. gjorde det för det var en ny figge, ELLER så kunde det vara att figgen satt upp, till skillnad mot vår sönd. sökgrupp där figgarna liksom gör sig så små som möjligt - ska testa på söndagsgruppen. Även om påvisen numera är riktigt bra, så pratade vi om hur vi skulle kunna få dom ännu bättre. Kanske genom att använda kopplet för att trigga honom, att först ha honom kopplad och därefter låta kopplet ”löpa ut” så han blir fri och kan fortsätta själv.

Efter lunchen, som vi satt och åt vid sjön, fortsatte vi med pass två. Ny ruta, inledde med att valla. Samma startordn. som på förmiddagen. Rejs o jag som nummer två.

Rejs superduktig. Provade med kopplet på påvisen, som funkade riktigt bra. Dock slarvade han med överlämningen av rullen, jag liksom fångar den på ”volley”, INNAN rullen hinner landa på marken. Vad jag fick med mig var att Rejs ska trycka rullen i min hand, vilket jag ju känner igen från jakten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar