Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 31 juli 2017

KANTARELLER

En härlig dag - första dagen på två veckors semester. Jag som blev så glad när Britt igår på söket överräckte min/Rejs min borttappade lösrulle, som hon hade hittat i veckan. Därför var det verkligen SURT, när jag upptäckte att jag saknade en av lösrullarna när jag kom hem efter sökpasset igår. Minns att en rulle utöver de tre jag hade i mina fickor droppades bredvid min rygga efter att Rejs o jag kört vårt pass och sen glömde jag helt enkelt av den.

Äh jag åker tillbaka i morgon (idag) och plockar upp den, samtidigt som jag passar på att ta en promenad med hundarna och kanske hittar ytterligare några kantareller. Rullen syns ju väl och jag vet ju var vi hade vårt ”läger” och var ryggan stod - men va fan – INGEN rulle !!!
Troligen någon som norpat rulle. Det såg ut som någon med hund hade varit där innan, för vattensamlingarna avslöjade att där varit någon glad hund som härjat runt. Jaja, lite kantareller blev det iaf …
Passade på att fräscha upp hundarnas minne från förra årets trevande försök till kantarellsök, både på förmiddagen och eftermiddagen/kvällen, då även Tommy var med och vi hittade massor – i våra mått mätt – allt är relativt. Men har visserligen inte kommit så långt i den s.k. ”utbildningen”, men tycker mig se att hundarna börjar sätta ihop kantareller = belöning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar