Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 29 juli 2017

STADGETRÄNING

Och då kom äntligen det där efterlängtade regnet, som alla – iaf många – har väntat på pga av den gångna torkan. Det har regnat ihållande mer eller mindre hela dagen.

Tommy o brorsan bröt sitt golfande och kom hem tidigare än beräknat. Efter fika drog vi på oss regnkläder och åkte till H-hult med ett par dummys i ryggan. Tommy plockade blåbär (en skral liten mängd som iaf räcker till en blåbärspaj/kaka i morgon) utmed sträckan till sjön, medan jag roade mig med hundarna.

När vi kom ner till sjön lät vi Semla bada och simma omkring en stund, så hon skulle vara någorlunda nöjd innan hon blev uppbunden vid ett träd, där hon fick sitta/vara under tiden Rejs fick sina vattenmarkeringar. Tommy slängde till henne några godbitar då och då, hon var jätteduktig och var tyst hela tiden. Rejs fick två markeringar på var sida om grillplatsen, igångar från dom gräsbeklädda (våtmark) strandskoningarna.

Började med att han fick ha kopplet löst hängande runt sig under första kastet, vid nästa kast fintade jag honom med kopplet. Sen gick vi över till andra sidan om grillpatsen och jag lät honom var utan ”säkerhetslina” vilket han kände och knallade … MEN jag lyckades bryta honom INNAN han gled i vattnet. Lät honom komma till sans innan jag skickade honom och vid nästa (sista) kast satt han som ”fastnaglad” tills jag skickade honom.

Jag var verkligen jättenöjd med honom, och som pricken över i´t var att han inte skakade sig nån gång innan avlämningarna.
Som tack för bra samarbete, fick han till slut sin högt älskade snörboll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar