Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 2 juli 2017

KICK-OFF SÖKLÄGR

Bloggen har som synes ändrat skepnad och det har den gjort både en och två gånger, kan inte riktigt bestämma mig då jag inte blir helt nöjd.

Denna dagen började också – precis som igår – med en lat morgon och en utdragen frukost, innan jag helt plötsligt fick ett infall och åkte till Allum för lite uppfräschning av t-skirtförrådet.

Därefter blev det en promenad med dogsen – ”taxrutan” – och jag testade att låta Semla gå lös en kort stund innan hon satte nosen i vädret och vädrade – vilket ju är orsaken till att hon inte har fått gå lös på ett tag.

På kvällen for jag till Alfa Hundcenter för ”kick-off” inför veckans sökläger för Git Jering, som ju också är en sökkompis i gänget som vi tränar tillsammans med på söndagarna.

Tre nya bekantskaper, 2 st tjejer/damer från Skövde – Ellinor som hade en hanriesen (Åska?) på 5 år och Katarina  som hade en hanrottis (Hjäger) på 1 år – och en dam (70år, imponerande fräsch) från Alingsås som hade en lagottotik (Mommo) på 8 år. Sen var det Pernilla från Helsingborg som jag lärde känna i höstas på en helgkurs. Ska bli spännande detta.

Senare på kvällen blev jag både imponerad och överraskad över mig själv att jag i GOD tid förberedde allt inför morgondagens heldag i sökskogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar