Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 22 juli 2017

EN TOPPEN LYDNADSDAG

Vaknade till en dag som såg ut att bli fin och hade bestämt träff med Karin, Monika och Barbro på Angereds bk för ett par timmars träning.

Jag inledde med Semla och började med slalom mellan benen och några rallyövn. som uppvärmning. Fortsatte sen med balansbommen och därefter gungan, där jag fick hjälp av Karin att hålla och sänka gungan när Semla kommit till mitten.

Även om hon är osäker så går det bättre allt eftersom – tänk att hon inte ens vågade sätta en tass på brädan för drygt en månads sen. Avslutade Semlas pass, med att Karin släppte brädan i backen när den var ca 5 cm från marken, vilket gick jättebra. Duktig Semla 

När jag satt Semla i bilen, fick Rejs följa med till planerna där jag placerade honom i skuggan i ett hörn på en av planerna. Där satt/låg han lugnt, stilla och ljudlöst, medan Karin körde Samba på agilityplanen på ANDRA sidan vägen. I’m impressed
 
Sen körde vi resten av hundarna på andra sidan vägen – på den sidan Rejs satt. Sunday var först ut och i väntan på sin tur fick han låna Sundays bilbur.
Efter Sunday var det alltså Rejs tur och min plan för dagen var – ingångar på plan – fjärr (fr.ligg till sitt) – framför-saktagående. Inledde med ingångar på plan x 3 (olika ingångar) – gick hyfsat, han går snyggt o prydligt vid min sida men är i mitt tycke lite tittig. Men har en liten fundering – kanske ska man låta hon ”titta av sig just vid ingången” !?!?

Fick hjälp med fjärren – nya idéer – ”handtarget” (inte låta honom sätta sig före ”sitt” kommandot) Framför-saktagående – gick fint – så fint, att mina trän.kompisar tyckte jag skulle utnyttja att vi var flera personer och testa med ”grupp”. Men öhhh näää … det är han inte mogen för, sa jag. Men efter lite övertalning, om att spänna bågen och allt det där, så testade vi …. och se det gick ju strålande 

Utöver att jag var glad över tips och hjälp var ju ju såklart med gladast över lilleman som var sansad och duktig hela passet igenom. Som pricken över i´t, var när han låg (satt efter en stund) stilla, helt TYST i skuggan i hörnet av planen efter vårt pass, medan Barbro körde några aktivitetshöjande övningar med Focus. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar