Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 7 juli 2017

SÖKLÄGER DAG 5 sista

I morse kan jag säga att både jag och Rejs var supertrötta, jag kunde lätt ha vänt kudden och somnat om, men skärpte till mig och steg upp för lägrets sista dag i sökskogen.

Morgonen inleddes med att fröken började med att köra ett pass med Primo. Efter det, var det dags att "auktionera" ut startnumren för kurshundarna och Rejs och jag "fick" näst sista (4:e) starten.

Rejs var duktig även om det blev strul efter första påviset hos figgen. Jag glömde nämligen att överlämna lösrullen, vilket medförde lite mankelemang (vet att det heter mankemang) vid tredje skicket. Figgen visste inte vad hon skulle göra, så jag ropade in Rejs och Git sprang ut med rullen så jag därefter kunde göra ett omskick. Avslutade med två ytterligare skick, som blev jättebra.

På eftermiddagspasset startade Rejs och jag först och det gick ännu bättre än på förmiddagen. Härligt att få avsluta så bra (fyra skick) det kunde knappats blivit så mycket bättre.


När alla hade kört så samlades vi för en sammanfattning av veckan och fick lite råd och tips ”på vägen”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar