Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


tisdag 18 juli 2017

EN BRA KVÄLL

Riktigt nöjd med kvällen. Först promenad skogen där jag för ovanlighetens skull hittade några kantareller. Uppenbarligen en del vilt i omgivningarna, tänk om Semla ändå kunde (kan) förstå till vilken nytta hon är när hon omedvetet signalerar att det finns vilt i närheten, tackvare det kan jag förekomma Rejs. Det var precis vad som hände idag, jag såg Rejs börja dra iväg, eller rättare sagt studsa iväg, men matten var som var med på noterna lyckades bryta sin lille röda.
Väl tillbaka vid bilen fick Rejs ett litet jaktapporteringspass – markeringar – på den lilla gräsplanen. Han var verkligen jätteduktig. Undrar om han hade varit lika cool med en annan kastare än jag själv?
Fick lite dåligt samvete när Semla trodde hon skulle få ett litet pass när Rejs o jag var tillbaka o han hoppade in i bilen. Men det hade hon nog glömt när vi började åka hemåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar