Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 31 mars 2023

TRATT ELLER INTE, det är frågan

Idag gav jag efter för Tommys (eviga) önskemål om att gå i Råhult - tur & retur, höger om lilla tjärnen. Det var verkligen svinkallt och rått, det snöade lätt, snön yrde mest omkring.

Bilfärden dit testade vi att låta Semla vara utan tratten (det blir väldigt trångt i buren med tratten). Jag satt i baksätet för att hålla koll och det gick bra, hon gjorde ingen ansats att slicka. Men på vägen hem gick det inte lika bra, så vi stannade och jag lät henne sitta mellan mina fötter/ben i passagerarsätet, för första gången för hennes del. I början gick det finfint, men efter ca 500m (nere i Jonsered) började hon helt plötsligt skaka kraftigt och flämta/flåsa, hon var märkbart rädd (precis som hos veterinären) Jag/vi fattade ingenting och undrade varför hon tyckte var så obehagligt, vad var hon rädd för? Väl hemma och när hon hoppat ur bilen var rädslan som bortblåst ...

Två lärdomar - Semla är inte mogen för att vara utan tratten obevakad och en erfarenhet rikare att hon reagerade så på att åka bil sittandes på golvet vid passagerarsätet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar