Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 25 mars 2023

SHOPPING - SPEC.SÖK

Tommy var ute med hundarna innan vi åkte på en liten förmiddags-shoppingtur idag (jeans, fritidsskor o T. kollade på driver). Vi hade lämnat hundarna hemma och jag var lite orolig över Semla, med tanke på att hon häromdagen lyckades kränga av sig tratten ett par gånger. Men jag hade oroat mig i onödan, för det hade gått bra. Hon har nu vant sig vid den, hon till och med sticker fram nosen/huvudet när vi ska trä den över hennes huvud. Tror oxå att klådan i baken blir allt bättre, att hon inte längre lika angelägen att slicka, tackvare tratten.


På kvällen fick båda hundarna ett specialsökspass i källaren. 6 st (2 st gömmor i 3 st olika utrymmen). Semla först ut och hade inga som helst svårigheter att hitta dom och markerade jättefint (som vanligt). Rejs däremot behövde lite mer tid på sig, men han var myckte lugnare än vid de senaste söktillfällena, då han har varit frusterad och ljudat. Nu ljudade han inte alls - jag belönade honom något snabbare, just för han inte skulle hinna gå upp i varv. Han har dock en återkommande egenskap, som är att han ALLTID slänger en blick på mig innan han markerar. Jag försöker verkligen inte ge honom någon bekräftelse, utan försöker få honom att bli säkrare på sig själv ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar