Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 13 mars 2023

LYDNADSTRÄN. pudeldamerna

Idag vaknade vi till ösregn, vilket jag ju hade kollat in i väderappen redan i torsdags. När jag såg att en av "pudeltjejerna" hade hoppat av från inomhusträn., tänkte jag att det ju vore lämpligt att hoppa in i hennes ställe just när det skulle bli sketväderStannade som vanligt till vid mitt lilla ställe för en kort rastning och där var SÅ slaskigt och blött (15-20cm djupt). Besvärligt att gå, halkade hit och dit, om jag inte fastnade i slasket - tur att jag hade stövlar, då det annars hade gått över kängskaftet.



SEMLA & JAG TRÄNADE:
PASS I
# följsamh./starter - bl.a. med utlagda bollar som störning
PASS II 
# vä.tramp - lite svårt men ok
# sidförflyttn. - först med kopplet som linje = trycket nosen mot godishaden - testade sen att ha hjälp av skarven i mattan och stod 0,5-1m ifrån henne, belönade efter bara ett par steg = gick jättebra - avslutade där 
# ställande u.g. - backade - stannade inte så fort - tog ett par steg - svårt att få till tycker jag
# fjärr - nu rappare sättande än läggande 

Kort rastning mittimot Kåhögs gård på hemvägen, där det var full aktivitet bl.a. med 2 stora/långa assistansfordon som skulle bärga bilar. Tydligen många avåkningar i snömodden/vattensamlingar idag. 


Det ÖSREGNADE hela dagen, hela kvällen - som sagt, ett sånt himla skitväder ... MEEEN så tacksam över detta, då det ju tar på snön - bort med snön, så våren kan blomma ut på allvar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar