Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 2 mars 2023

LYDNADSTRÄNING - PBK - med Karin o Samba

Större delen av planen var täckt med snö, så vi höll till på den bortre delen som flödade i sol och där det var barmark. Karin hade fått ont i foten igen (vet inte var det är!) och hade därför svårt att träna på ett bra och vettigt sätt, men försökte så gott det gick.
Inledde med Semla och fortsatte sedan med Samba, Rejs och sist Semla igen, som fick avsluta med hopp apport. 

SEMLA 
# följsamhet inkl. språng marsch - lite dåligt tryck!
# stegförflyttn. - vä.tramp - en bit kvar "tills de sitter" - hon har lättare från stående, än sittande
# ställande u.g. - backa   (vilket kommando ska jag anv. ??? sitt-skvar/stå-stanna/lägg)
# fjärr - helt ok - dock inte pladasktempo på läggandet
# rutan - jättefint
# hopp/apport - fullt avstånd - riktigt bra - testade att själv gå brevid hindret när jag lämnade henne, gick finfint 
REJS
# följsamhet - jaja, het som vanligt - ngt plog, ngt före i positionen, liiite ljud
# fjärr - jättefint - har återgått till att "skjuta min arm uppåt"(m. handflatan uppåt himlen) , istället för att ha armen 90 gr. (fr. min kropp) med handflatan uppåt.
# rutan - perfekt, dom gånger han inte apporterade targetplattan ...
# hopp/apport - fullt avstånd - jag steg över hindret när jag lämnade 

Fick sätta Rejs i bilen, när Semla skulle träna på hopp/app.

*

På kvällen var det dax för att träffa barndomskompisarna igen (vi gör det en gång i månaden) och då träffades Karin och jag igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar