Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 8 mars 2023

MAGKNIP

Har nu haft magont/knip sen i söndagskväll (tror alltmer på sviterna efter att jag blev kall isamband m. sönd. rallykurs och jordnötter samma kväll) och har inte varit ute sen dess. Men idag kände jag att jag måste ut i det vackra vädret o det blev en skön liten promenad. 

Jag gick upp i skogen (stigen upp till Getryggen) och träffade där på en kursare från rallyn (staffen, hade nu även skaffat en ridgeback) som jag språkade med en stund. Fortsatte sedan vidare ner mot 8:an och vek av mot Svart tjärn och DÄR kände jag att magknipet blev värre, samtidigt som jag plötsligt fick lite bråttom, då jag/vi hade en tid (banken) att passa. 

Kunde konstatera att magmusklerna jobbar mer när man går nerför än uppför och det i kombination med tidspressen, gjorde att det började "trycka på" och blev värre ju närmare bilen jag kom - panik - men hann hem - phu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar