Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 5 mars 2023

RALLYKURS - steg 2 (jag hjälpinstr.)

Idag stannade jag hemma och "pysslade" (kollade/rensade kläder) lite hemma, medan Tommy gick ut med hundarna. Blev en våffelfika, innan jag sedan åkte upp till klubben för att hjälpa till som hjälpinstruktör på uppstarten på vårens rallylydnadskurs - steg 2. Två bekanta deltagare (welsh o aussi) och tre nya bekantskaper (kooiker, f.lapphund o golden) - alla riktigt duktiga, kommer bli kanon.

Kände mig olustig i magen och fick lite magknip lite då och då, men tänkte att det nog var grädden till våfflorna som spökade, har ju lite krånglig/ömtålig mage. Det gjorde väl inte saken bättre av att det var svinkallt. Jag "frös som en hund" (hund - haha), trots jag var "påpälsad upp till tänderna".

Att jag sedan på kvällen åt jordnötter, först i maten och sen vid sidan om, gjorde ju inte saken bättre, det straffade sig, då jag fick ännu mer magknip. Resten kvällen (vilket jag iof brukar göra) tillbringade jag under en filt i min fåtölj. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar