Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 12 mars 2023

ENSAMTID M SEMLA (SKATÅS) - KURS TÄVL.LYDN. hjälpinstr.

Gick ut med hundarna på var sitt håll idag, jag ville inte gå i Råhult, där Tommy ville gå. Jag valde istället att gå i Skatås, där vi ju aldrig går med Rejs pga att det blir många hundmöten. Idag följde - pulsade - vi efter ett par fotspår i skogen mellan motionsslingorna 8:an och milen: Lite jobbigt i snön, men riktigt härligt, men det blev ju förstås lättare på tillbakavägen, då jag gick milspåret. 

Det tog lite längre tid än beräknat så jag fick lite bråttom till klubben och uppstarten på tävlinglydnadskursen (mot startklass 1) där jag hjälper till som hjälpinstruktör.

Trots att det ju kommit mycket snö på sistånne, så tyckte M. att vi skulle köra istället för att skjuta upp kurstillfället. Efter presentation och teori, gick vi ut och körde på parkeringsplatsen, vilket gick hur bra som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar