Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 22 mars 2023

MISSUPPFATTNING

Idag åkte vi till Råhult, det regnade och var allmänt "grinigt". På väg upp mot grusvägen hade T. sagt att vi väl kunde gå tillbaka genom skogen - visst svarade jag, som trodde han menade ut på grusvägen och SEN in (till höger) i skogen. Jag tog den lite bredare stigen ut till grusvägen, medan T. tog den diffusa stigen, för att gena trodde jag. Men icke, helt plötsligt såg jag honom 50m in i skogen - blev väl egentligen inte förvånad, då han ALLTID håller ett avstånd på 20m eller mer och även om jag kommer ikapp, så dröjer det inte länge förrän avståndet har ökat igen …


DÅ förstod jag att jag missuppfattat honom, inte heller det så förvånande eftersom vi ofta tolkar/har olika uppfattningar om vad som sägs/har sagts, så även idag alltså. Nu slutade det med att vi tog var sin väg tillbaka till bilen, vilket innebar att Rejs och jag kom fram till bilen snabbare (jag gick grusvägen rakt fram), vilket i sin tur gjorde att vi kunde köra ett litet lydn.pass, innan Semla m. husse anlände. Han hade menat i skogen samma väg tillbaka ... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar