Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 6 oktober 2014

TÄVL.LYDN.KURS (Ale bk)

På dagens lunchpromenad (Åstebo) tyckte jag att Özet verkade vara hängig och lite låg, kortade därför ner rundan aningen. Men när Tommy kom hem från jobbet var han piggare och jag kunde åka iväg på kvällens kursstart.

I kväll var det alltså då äntligen dags för första kurstillfället på tävl.lydn.kursen på Ale BK med Monica Henriksson som instruktör.
Rejs var först ut. Inledde med att försöka lugna och dämpa den lilla överspeedade rödspättan, som kom in på plan som en överhettad duracellkanin ...
Ingångar – mest för att fortsätta dämpa och lugna Rejs.
Följsamhet – började för första gången pendla lite med handen + att vi filmade ! Rejs rak och fin position, jag själv måste räta på mig.
Ligg – pga problemet med stadgan, så hjälpte Monica till med att själv visa hur jag ska ta hjälp av "frysning" av en knuten hand. Det visade sig sannerligen inte vara så lätt, eftersom Rejs var hetare än hetast. Men trägen vinner och såsmåningom började han förstå vad Monica ville. Så här i efterhand, när vi kört detta hemma så verkar det som polletten trillat ner.

När alla kört igenom sina hundar samlades vi i klubbstugan för sammanfattning, men mest för att värma oss då kvällen var kall och vi alla frös som fan i slutet.

Jag har lite svårt att återge hur roligt jag upplever att det här är … men precis som jag gjort efter sommarens alla kurstillfällen, åkte jag även ikväll hemåt glad och full av inspiration.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar