Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 27 oktober 2014

SKITRÄDD

Efter träningspasset på F&S, åkte Rejs och jag upp till klubben för en stunds träning. Och precis som jag anade, så fick vi hela planen för oss själva, vilket var helt förståligt eftersom klockan hunnit bli sen. Sammanfattningsvis gick ”momenten” precis som jag önskade och jag var verkligen jättenöjd när jag packade ihop och började gå ner mot bilen.

När vi gick där i mörkret (m. ficklampa) hade Rejs dröjt sig kvar några meter bakom mig och när jag ropade på honom kom han plötsligt som skjuten ur en kanon – SKITRÄDD ! Uppenbarligen blev han skrämd av något i skogen. Jag kopplade upp honom för jag upplevde att han nästan fick lite flyktbeteende, han gick med svansen mellan benen och tittade bakåt hela tiden … Ställde in ryggan i bilen och gick därefter tillbaka (ville inte åka därifrån med den obehagliga upplevelsen) och gick åter in i mörkret en liten bit och hoppades att det inte vara några VILDSVIN som skrämt honom. Han tyckte fortfarande det var läbbigt och vid det här laget hade jag själv blivit lite osäker och vek därför av, så vi kom ner vid p-platsen vid stallet ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar