Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 11 oktober 2014

HÄRKESHULT

Idag fick vi oss ytterligare en helt underbar promenad – dogsen & jag – i det härliga höstvädret. Området var Härkeshult och kan säga att vi inte var de enda som ville vara ute i skogen en dag som denna - i finvädret. P-platsen som det sällan står en bil på, var idag full av bilar, även flera motorcyklar.

När hundarna och jag började gå, fick vi ett gäng skinnklädda mc-åkare framför oss och det är klart !!! att dom skulle ta stigen jag hade tänkt gå. Äh, tänkte jag, vi går andra varvet istället. Men var lite osäker om jag verkligen skulle hitta, dels för det var länge sen jag gick där och även från just DET hållet. När vi kommit en bit började båda hundarna – som fortf. gick kopplade pga av en del bilmöten !!! på skogsvägen – vädra nåt så in i vassen. Strax efter passarerade vi ett av vildsvin, stort uppbökat område. På betryggande avstånd från området släppte jag därefter hundarna, Rejs sprang framåt, medan Özet vände tvärt och satte av i världens kareta … NEEEEEJJJJJJJJ … STANNNNNNNNAAAAAA … skrek jag högt så det värkte i halsen … och PHU … han stannade ! Bakom ryggen på mig stod Rejs och såg ut att säga – vad gormar du för – jag står ju här !
Vi gick vidare och det visade sig att jag kände igen mig och blev allt säkrare allteftersom vi gick. När man har ungefär 1/3-del kvar av sträckan passerar man en sjö/tjärn och när vi hade nått sjön hörde vi en massa röster och skratt och DÅ förstod jag orsaken till alla bilar och MC … dom grillade korv vid strandkanten – så mysigt ! Det var DÄRFÖR vi hade mött bilarna på skogsvägen vid vår början på promenaden, dom hade ju transporterat dit alla godsaker. Det visade sig vara markägaren som hade ställt till grillfest, fick jag reda på av två trevliga äldre damer som vi mötte på deras väg dit.
Vid sjön passade jag på att låta Rejs bada en stund. Özet satt snällt och väntade (med tanke på hans sjukdomstillstånd ville jag inte att han skulle bli kall) men helt plötsligt bakom min rygg, hörde jag honom börja ulka för att strax efter kräkas – slemmigt blandat med blod ! Hade mina funderingar om förklaringen till blodet kunde vara att han hade ätit gräs tidigare under promenaden. Fortsatte därefter mot bilen med en något låg Özet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar