Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 20 oktober 2014

RÖDSPÄTTAN LAGAD

Efter en promenix vid Blacktjärn åkte vi (även Özet) direkt till lydnadskursen/”Monica-kursen” på Ale BK.
Hade ju ”förvarnat” Monica i FB, om min frustration för en vecka sen, då det kändes som inget funkade, både följsamheten (föll bl.a. tillbaka i positionen) och läggandet (fattade helt plötsligt inte vad jag ville) sket sig så att säga !

Monica har sannerligen öga för det här med hundträning må jag säga. Aldrig kunde jag ana att det skulle gå att fixa till med så ”små” medel – är det detta som kallas quick fix ? För med lite råd och tips gick det riktigt bra. Tack Monica, för att du lagade rödspättan ! ”Bara” hem och fortsätta slipa på detta, bl.a. i följsamheten : sträck på mig, höj belönings armen/handen, ge belöningen framåt … i läggandet : bryt hans ev. låsning med att ”gå ett varv”, visa inte ”frysteckn.” förrän han lagt sig.


Som Henrik så mycket riktigt sa i FB, citat – Det är ju ”härligt” med lite motgång ibland, så känns det bättre när det funkar – slut citat. Jag kände att det var tur att öronen sitter där dom sitter, annars hade nog munnen/leendet gått runt hela huvudet !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar