Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 22 oktober 2014

ÄLGJAKT o VILDSVIN

Hade tänkt att dagens lunchpromenad skulle gå vid Åstebo/Maderna, men vände då jag möttes av en skylt med texten ÄLGJAKT PÅGÅR och styrde därmed bilen till Kåsjön i stället.
Men på kvällen därimot, var det ju fritt fram. Vi gick förbi appellplan där det tränades agility och fortsatte in i skogen först med tanke på att mörkret faller fort (men det hann bli mörkt redan innan vi hunnit halva sträckan i skogen ändå). Hundarna fick gå kopplade trots att jag hade ficklampa och kände mig trygg med det. Mötte en cyklist med både pannlampa och belysn. på cykeln … herregud … lampor som lyste upp hela skogen. Väl ute på grusvägen (ridvägen) fick hundarna gå lösa, tills jag efter en stund såg båda sätta upp nosarna i vädret. OJ – stanna ! Koppel på och vi gick vidare, men inget drastiskt hände och till slut var vi tillbaka vid bilen och startade färden hemåt.

Efter hemkomsten hörde jag (FB) av vännen Lena, att en jägares hund blivit illa skadad (eller dödad?... lätt att sanningen förvanskas när nyheten går från mun till mun) av uppretade vildsvin – men all säkerhet pga av älgjakten som pågått under dagen.
- VAR, undrade jag ?
- Mellan Råhult och Maderna, svarade Lena !
- Skit – det var ju PRECIS DÄR  jag och dogsen hade gått ikväll …
- Du vet väl att viltsvin är nattaktiva djur ?


- Jo men visst, men vem tänkte på det – inte jag iaf ! Men tackar nån däruppe att vi slapp möta dom ….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar