Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 19 mars 2014

RÅHULTSTUGAN

Inledde morgonen likt mornarna de senaste 2 veckorna – kiss – sova – kiss – mat – röj – kiss - sova – kiss – mattefrukost …. osså var man så smått igång !
Tillbringade förmiddagen i TV-soffan, innan jag bröt upp för en tur till skogen kring Råhultstugan. Två bilar – med hundburar – stod på parkeringen, så jag hade någorlunda koll när vi började ta oss framåt längst skogsstigen. Men tempot är ju inte vad det brukar, utan det går i sakta mak, medan Özets redan tidiga långa avstånd, blir allt längre. Helt plötsligt såg jag Özet stelna till och bli stående, samtidigt som jag såg ett huvud iklädd en mössa sticka upp bakom en kulle. Jag visslade (pipa) och Özet återvände till oss, så vi kunde byta riktning. Özet var riktigt duktig o lyhörd idag. Lille Rejs gör än så länge inga större utsvävningar, vistas kring mina ben mestadeles och finner sig att "åka" ryggsäck, när benen blir trötta ...
Väl tillbaka vid bilen, kom Johnny med sina BC's och nån kompis. Det var DOM vi hade sett huvudet på ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar