Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 7 mars 2014

HEMKOMSTEN

Så var det då dax !
Efter otaliga funderingar hit och dit, beslutade vi oss till slut för att avstå vår traditionella skidresa till Italien, som sedan länge var inplanerad. Främsta orsaken var Özets tillstånd, men även att Rejs och hans syskon var leveransklara och beredda på att lämna boet.
Fredag var utsedd till den allmänna valphämtardagen och efter att Tommy o jag diskuterat om vilken tid (Tommy tidigt/jag senare) vi skulle ge oss iväg hemifrån, kom vi efter en kompromiss iväg vid 08-tiden.

De dryga 5 timmarna blev inte så dryga, som vi befarat – men så väntade ju något gott också ! Det blev ett kärt möte med både kennelmamma Annika och de tre små krabaterna som återstod (3 hade redan hämtats). Efter en stunds bekantskap med valparna (brorsan Atchi och syrran Pingla), för både oss själva och Özet, dök helt plötsligt mamma Märta och (kull)syrran Flisa upp, som f.ö. tyckte Özet var lite väl stor o därmed lite läbbig !
Vem e du ?

Efter kaffe och rabarberpaj med glass – mums – och en del pappersexercis, blev det då dags att tänka på hemfärden. Jag satt i baksätet med Rejs. Att tro att han skulle finna sig att ligga i den stora kattburen som Özet färdades i när vi hämtade honom, var inget att tänka på. Jag/vi tänkte, när Rejs som från början var orolig, gnällde lite lätt till en början men ökade snart till ett ganska högt ljudade, att – hur ska detta gå ? Jag tänkte – kanske blir han åksjuk när han ser ”världen” rusa förbi utanför bilfönstret – och täckte därför fönstret med min jacka. Inte för jag vet om det var just DET som hjälpte, men efter ca 45 min. började han lugna ner sig och somnade (av utmattn.!!!) av och till. Sovstunderna blev allt längre och snart började mörkret lägra sig, SAMTIDIGT som regnet började vräka ner, men som TUR VAR hade vi hunnit stanna för en kort kissepause, innan regnandet startade.
Zzzzzzzzzz .... till slut !

Hemma i Sävedalen, tog vi svängen om ”OVE’S” för att köpa oss en ”halv special” som vi käkade hemma. Väl hemma välkomnades vi av ”Dom andra tomtarna (Lena&Ola) i Sävedalen”, som hade levererat SEMLOR från Cederlöfs och en snörleksak till Rejs … gulle ER !

Natten blev inte lika rofull som jag något naivt väntat, jag som trodde att Rejs förnöjt skulle somna vid huvudkudden, som Özet gjorde vid sin hemkomst. Men ingen vovve är den andra lik JU ! Eftersom Rejs höll på och härjade o slet i mitt hår, blev han åter placerad på golvet nedanför mig, där jag kunde röra honom med handen. Efter en stund la han sig UNDER sängen och där låg han till 04-tiden, då jag hörde ett litet gnyende ... han hade vaknat och hittade inte ut ! Efter kissning, lyfte jag åter upp honom i sängen, nu gick det bättre och vi sov till 06-tiden … 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar