Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 2 mars 2014

BLANDADE KÄNSLOR I HELGEN

Det händer mycket omkring oss för tillfället … sjuk Özet och valp som snart flyttar in …
Özet som i torsdags påbörjade sin medicinering, blev klart påverkad och kände sig både trött, hängig och illamående (övergående biverkningar). På lördagsmorgonen trodde jag inte han skulle orka med nån träning över huvudtaget, men fram på eftermiddagen tyckte jag han verkade bättre och for därför iväg till Aggetorp/Ljungslätt för att låta honom få gå ett viltspår, som Susanne redan hade förberett. Det gick som smort, han tog ”upptaget” galant och fortsatte säkert och metodiskt – i lagom tempo – måste säga att han är en fröjd att gå efter.

I dag – sönd. – verkar han ha känt sig betydligt bättre, än gårdagen. Husse var ute på den obligatoriska promenaden – Özet glad och pigg som vanligt – medan jag började ”valpsäkra” vårt hem. När Tommy kom hem, tog han vid där jag slutade, som tex att knipsa itu ett av kompostgallren + att han städade min bil ! Den har inte varit så fin och doftat så gott sen vi köpte den – tack Tommy, du är bäst !

Efter en bra förmiddag föll vi åter pladask, då vi upptäckte att Özet droppade blod (ett par droppar, inget konstant) från snoppen. Men eftersom det sen inte kom nåt mer, han kissade utan besvär och att han trots allt verkade känna sig bra, åkte vi iväg i vår fräscha bil till kvällens ridhusträning. Det blev lite fritt följ, ruta och hopp. Özet taggad till tusen, men inte helt fokuserad - men what a heck - huvudsaken att han tyckte det var kul !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar