Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


tisdag 11 mars 2014

FJÄRDE DAGEN

Efter en krispig morgon, med en gräsmatta vit av frost, introducerade jag ryggsäcken som färdmedel, för Rejs. Vi åkte iväg till Kåsjön och där jag hade tänkt ta en tur runt udden, men ändrade mig ganska fort då jag kände att jag hade svårt att ha kontroll på Özets hjorttryffelätande, med tanke på hans diethållning (mot/för de förhöjda njurvärdena) och att han nu är överkännslig mot annat än det fodret. Jag blev tvungen att koppla honom, vilket Rejs tyckte var på tiden, då han nu fick möjlighet att skutta fram klängandes bredvid storebror. Mellan varven – när terrängen blev för tuff och dom små bena hade fått tillräckligt med spring – fick han åka ryggsäck, i början mot hans vilja men sen upptäckte han att det var rätt skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar