Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 16 mars 2014

RESPEKTLÖS

Rejs sov hela natten, vi vaknade av att JAG var kissenödig. Efter frukost åkte Özet och husse till golfbanan, vilket innebar att Rejs och jag kunde ägna oss helt åt varandra. Gjorde inte så mycket, mer än att leka i omgångar i trädgården. När Tommy sen kom hem från golfen, började han röja i trädgården, gjorde den fri från div. trädgårdssly. Pinnar, små jä_la pinnbitar har nämligen lilleman fått smak på, som han de senast två dagarna spytt upp på morgonen. Pinnarna, är en av hans hittills två största egenheter, den andra är att han är helt respektlös mot kompostgallrena. Han har varit på väg att … nä … han HAR forserat gallrena ett flertal gånger, med påföljd att Özet har varit på att krypa ur skinnet.

Mitt på dan, chansade jag på att Monika och Lasse (lydn.kompisar) kanske skulle vara kvar någonstans längst Härkeshultsvägen, där jag hade fått indikationer att dom skulle ses, för att lägga spår. Hade bl.a. tänkt mig att Rejs skulle få vänja sig att åka bil ENSAM utan Özet och att vi skulle språka en stund med Monika o Lasse. Men när jag åkte förbi det ena tänkbara stället efter det andra utan att se deras bilar, förstod jag att dom inte var kvar. Hörde i efterhand att bara Lasse hade varit där. Men jag stannade på ett ställe och tog en liten runda i skogen i det underbara vädret. På tillbakavägen hittade jag en varm liten glänta i solen, där vi slog oss ner för lite passivitet.

 På kvällen for Özet och jag iväg till ridhuset för en stunds lydnadsträning. Även om kvällen som vanligt var trevlig, var Özet väldigt ofokuserad. En säker !!! orsak är förstås att han var trött efter ”sin” golfrunda och lillebrors framfart …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar