Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 20 april 2012

TRÄNINGSTÄVLING I LYDNAD

En månad senare var vi då ikväll, tillbaka på Hundstället Hjärtat och körde ytterligare en träningstävling i lydnad. Özet som sist vi var där, var ofokuserad, otroligt snusig och ”tittig”, var NU en helt annan hund. Som domare Mette Klavenes sa, han var jätte pigg och glad och hade en kanonfin attityd idag … VILKEN märkbar skillnad mot sist ni var här …
  • Platsliggande – ngt snusig ibörjan, men la sen hakan i – 10:a
  • Tandvisn. – glad, ville ju så gärna hälsa, men OK – 10:a 
  • Linförighet – topp attityd, pigg o glad, jag belönade dock ett par ggr – 9:a
  • Läggande – anv. en liiiiten halvhalt = "dk" – 8:a
  • Inkalln. – anv. mitt finger vid ingången = "finger" – 9½
  • Stående – tog för många steg, säkert pga att JAG inte anv. samma kommandoton som vanligt – 0:a
Gjorde om, med samma  kommandoton som jag brukar = PERFEKT - 10:a (har aldrig tidigare sett honom vifta på svansen när jag återvänder, vilket han gjorde nu – kändes så gott i hjärtetrakten)
  • Apport – vad ska man säga = "tugg" – 6:a
  • Hopp – perfekt – 10:a
  • Helhet"bra attityd, pigg och glad" – 9:a 

2 kommentarer:

  1. Tack :-) Man hoppas ju "bara" på att det snart ger resultat på tävl.banan oxå ...

    SvaraRadera