Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 18 april 2012

BRUKSLYDNADSCIRKELN

I kväll var vi åter på plats på PBK's brukscirkel/lydnadsträning, tillsammans med 6 andra.

 Linförighet – Özet var kanonduktig .. från början och höll ihop hela passet - korv som belöning, vilket var länge sen
 Hopp – var på väg att tjuvstarta – tog hjälp av Susanne som kommenderade medan jag lät Özet sitta kvar utan att få hoppa …
 Inkalln. – ngt slarviga ingångar
 Ingångar – kanon
 Läggande u.g. – strålande
 Ställande u.g. – strålande
 Rutan  –  om inte strålande, så helt OK !
 Platsliggande – ngt snusande, innan han – efter tillsägelse – la hakan i, resten av tiden

Vid hemkomsten möttes vi av husse, som undrade VAR jag hade min ena sko (hundprom.sko) … inte vet jag, svarade jag ! Efter letande både på under-och övervåningen, anade jag ju förstås att Özet hade burit ut den under en av sina hälsningsceremonier i samband när jag hade kommit hem från jobbet …

Och vad har man sin lille sökhund till ? Om inte att för hitta sin bortsprungna SKO ! Sagt och gjort … skickade ut Özet i mörkret för att leta … han scannade av H E L A trädgården, innan han hittade den vid sin ”kissebuske” som bara är en liten bit ifrån ytterdörren … HAN KAN DEN GOSSEN !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar