Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 1 april 2012

BRUKSSÖK - LEDNINGSGATAN I JONSERED


Samlades vid Taxtanten, för att tillsammans köra ner till "ledningsgatan" - sol och ca 7 +grader – blåsigt vårväder - rolig ruta, med bra terräng – ganska gles granskog + lite berg och berg i dagen på högersidan.

4 st - Britt, Lena, Jennie och jag. Jag figge åt alla - Lola, Sambo och Elda, som gick sist. Özet gick ut som 2:a med Britt och Lena som figgar. Vi körde 7 slag. Özet var otroligt taggad idag - jag som trodde han skulle känna av gårdagens långprom. tills. med Mara - men skötte sig utmärkt trots ett enstaka strul, då han efter markeringen "fastanade" en stund vid något bakom ett berg (såg svansen på honom) - där han oxå hade tappat/släppt rullen - men när jag sedan skickade honom på påviset, fiskade han upp den tappade rullen och gav till figgen (Britt). Vidare både såg jag och hörde, av figgarna att Özet har börjat TA FÖR SIG vid belöningarna efter framkomsten i samband med påvisen ... GODIS ÄR GOTT säger Özet !

I det stora hela gick det bra. Hade dock önskat att ingångarna efter markeringarna hade liknat framslag något mer ... kanske bör/ska jag återuppta separat träning av detta igen ...


När alla hade kört färdigt, avslutade vi tillsammans med Lena & Elda + lilla korven Unni en härlig promenad i skogen på Taxtantens sida. Elda & Özet visste inte till sig av lycka - så länge sen, pga av Eldas benskada. Men det märks tydligt att båda har mognat, då dom leker och härjar en stund, för att sen sniffa runt på var sitt håll ... för att sen åter uppta leken en stund osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar