Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 21 oktober 2020

LYDNADSTRÄNING

Tommy jobbade och jag kände för ett lydnadsträningspass. Semla behövde ett litet genrep (lydnad) inför morgondagens lydnadskurs, eller snarare att JAG behövde en check så jag visste vad jag skulle ta upp och få hjälp med. 

Tänkte att jag kanske skulle testa ett nytt ställe som jag sen tidigare haft funderingar på, en asfalterad inhängnad plan (basketplan) i ett bostadsområde. Det skulle visa sig var perfekt - med mycket störning i form av  leverans av vitvaror (till ett av de närliggande husen) passerande folk, både med och utan hund.

REJS - fotgående med fokus på position och apportering - Rejs blev lite påverkad när det passerade folk, men starkt påverkad av hundfolk.

SEMLA - fotgående, apportering och sidoförflyttningar - Semla var inte alls särskilt påverkad av störningarna, kollade och släppte snabbt.


På kvällen hade jag "tjejerna" hemma, dock saknades tyvärr två, så vi var bara 4 st, men så är det i dessa Coronatider ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar