Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 11 oktober 2020

AGILITYCIRKEL o spec.sök

Inte någon större aktivitet på gruppens fb-gruppsida om hur många vi skulle tänkas bli på dagens träning, blev därför något förvånad när vi blev så många som 7 personer. 

Dagens banansvarige hade valt den banan som vi skulle haft förra veckan (som vi då skippade pga ösregn). En mycket rolig klass 2 bana, som verkade var byggd för att få bra flyt utan alltför mycket stopp och tvära svängar. Men som vanligt när man har gått banvandringen, så är den inte så "lätt" som man först trodde. 

Slalomet vid de två första loppen gick som tåget och överlag tyckte jag resten av banan gick helt ok, sånär som fel tunnelingång och att hon hoppade över hindret innan just den tunneln. Jag körde på, som om det skulle vara så, allt för att hon skulle behålla farten och inte bli "ledsen" för att det blev fel ...

Vid det tredje/sista loppet (etapp 2) blev det ytterligare lite "fel" på vägen, bl.a. kissepause, pga att jag glömde att rasta henne (suck) + att hon denna gången tog slalomet väldigt låååångsamt och hoppade över sista pinnen. 

Sammanfattningsvis börjar jag nu se "ett mönster" att Semlas 2 första lopp alltid är dom bästa och det är ju bra när man tänker tävling. Förklaringen KAN ju vara att dels är JAG mer koncentrerad och dels är SEMLA själv pigg och sugen ... 

En bildserie på alla fel som inträffade ...

*

På eftermiddagen fick Rejs sig ett specialsökspass - 6 gömmor i garaget + 1 på altanen och Semla fick enbart 3 gömmor på altanen. Kände mig verkligen super nöjd med Rejs, som nu börjar markera allt bättre. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar