Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 12 maj 2019

SÖKTRÄNING - björnås

Det blev idag en lång dag i sökskogen och det tog lång tid att tina upp efter den kalla och regniga dagen.
Idag var vi fullt gäng – i startordning Rejs, Magic, Tessla, Zoe, Zeb och Hydra – och platsen var Björnås. Inget regn när Rejs och jag körde, men sen regnade det resten av dagen.

Körde 4 skick, med Åsa och Lena som figgar och Madde på stigen.
Första och andra skicket kanonbra – full fart ut, inga tveksamheter, men på det tredje skicket stannade han var tredje meter – jag ”matade” ut honom tills vi var ca 20m från figgen.
Fjärde skicket rusade han ut till figgen – såg redan när vi var på väg in till stigen (efter 3:e påviset) att han hade figgen i vind.

Sammanfattning:
Det går som tåget i motvind när han får figgen i vind, men desto sämre i medvind – då undrar han vad det är för mening att springa ut, känner ju ingen figge. Hade en diskussion med träningskompisarna om hur vi ska gå vidare – nu har jag ju provat att mata ut, vilket inte funkar alls – ska prova med att sätta lite krav på honom nästa gång – han VET ju vad han ska göra. Men det jag känner är att jag måste ha en plan B, ifall det inte funkar ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar