Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 11 maj 2019

LYDNADSTRÄNING - bergsjövallen

Träffades vid Bergsjövallen för lydnadsträning idag. Planen var att fokusera på fritt följ, ställande u.g. och fjärren. Skulle inleda med några ingångar, men jag skippade ingångarna pga att det passerade en kille med en stor kamphund och jag inte orkade vänta till att dom skulle passera, så jag gick in på plan direkt.

Fritt följ – helt ok
Ställande u.g. – körde med omväxlade godis(fejk) framför/leksak efter jag kommit tillbaka o efter sitt.
Fjärr – utgick ifrån sittande – utförde i två omgångar (sitt-lämnade-ligg-sitt=belöning x2).

Fortsatte med rutan och runda, innan jag avslutade med ytterligare ett fritt följ.
Rutan – får nog börja ta tillbaka targetpl. närmare mitten – fungerar inte att låta Karin ta upp targetplattan – jag får plocka upp den själv
Runda – bra, men ngt för vid sväng – kanske börja att tajta till svängen med hjälp av pinnarna igen
Fritt följ – körde först mitt i mellan rutan och rundakonan – märkte att han var märkbart störd av dessa och släppte fokus. Jag flyttade oss en bit därifrån och då gick han SÅÅÅ bra – läääänge sen jag hade en sån bra och go känsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar