Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 8 maj 2019

CIRKELN - BRUKS/LYDNAD

Trevlig samvaro och träning, även om det fanns mera att önska just när det gäller Rejs aktivitet ...
- Du var lite väl speedad idag, min lille gosse !
- VA, vem, jag ?
- Ja, just du !

Idag var det dags för bruks/lydnadscirkeln med Rejs, men eftersom Tommy inte var hemma (jobbade på annan ort) varjag tvungen att ge Semla lite tid innan jag åkte till klubben och blev därmed ½tim. försenad.
Trots att vi hade pratat om att vi skull hjälpas åt med att kedja/länka ett antal moment vid förra tillfället, så var det bara jag som hakade på detta.

Inledde med att kedja/länka – ingång på plan – fritt följ – inkalln. – fritt följ – apportering (Christinas ”lätta” app.bock) – konstaterade att han var väldigt ofokuserad i det inledande fria följet – inkalln. var inget att orda om – i andra fria följet gick han betydligt bättre – apportering gick inte så bra, han släppte, han småtuggade.

Sedan tränade alla var och en för sig.
- ställande u.g. – gick inte alls bra, då han var ofokuserad pga omgivningens ljudande belöningar
- fjärr – låste sig oftast
- fotgående – ofokuserad och tappade kontakten ofta
- avslutade med rutan, som verkligen gick strålande

Sammanfattningsvis kände jag att störningen av de högljudda belöningarna blev alldeles för svåra för Rejs. Ja ja, jag sticker inte under stolen att jag själv ibland belönar högljutt, men jag tänker att jag fortsättningsvis enbart ska träna på grejer som leder till lyckande, som tex. kontaktövn.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar