Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 26 maj 2019

BRUKSSÖK - Härkeshultsvägen röda huset

En dag i sökskogen - ömsom vin ömsom vatten - ena hållet super, andra hållet mindre super. Fortsatte med att ”kräva” att han skulle springa ut på skicken. Aneta och Madde hjälpte till att ”syna” mitt handlande. Pga att det var en jäkligt svår ruta, bad jag stighållaren komprimera skicken, för att slippa köra bland klippblocken. Körde 8 skick, där det sista gick längst foten av berget.
 
De flesta skicken ”skjussade” jag bara på honom, utan att ta i honom. Dom gånger jag tog tag i honom, tyckte jag inte han reagerade nämnvärt – snarare tvärt om = han stod bara kvar, utan att ens göra en ansats till att springa ut.

Efteråt diskuterade vi kring filmsnuttarna som jag var omedveten om att Madde hade tagit – diskuterade om, om och men. Dom menade att Rejs inte hade reagerat nämnvärt de gånger jag hade visat mig arg och tagit tag i honom, han hade inte ”sänkt” svansen (förvisso, men hhummm!) Måste säga att jag inte riktigt känner mig bekväm med att bli ”arg”/ ta tag i honom och är tveksam om han verkligen fattar varför jag gör så, men samtidigt förstår jag ”risken” med att ”skjussa” på honom kan bli att det blir ett invant beteende, där han kommer stanna för att invänta på ”skjussen” …

Jaja, kände mig lite moloken när jag åkte hemåt, då jag kände mig klyven hur jag ska hantera honom för att få honom att tveklöst springa ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar