Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 6 maj 2019

STRESSIG DAG - AVKOPPLANDE KVÄLL

Idag hade jag anmält Rejs och mig till träningstävling i Ale, men pga att jag kände att det blev alldeles för stressigt mellan jobbet och hundar (ingen avlastn. av Tommy då han jobbar borta) så valde jag att säga återbud till Ale. Hade ju inte blivit bra för Rejs med en superstressad matte.

Men det blev en bra dag ändå - om än lite stressig, som sagt - med bl.a. ett jobbbesök i Trädgårdsföreningen, för utvärdering av vårens lökplanteringar.

Kvällen blev solig och härligt krispig o kall efter eftermiddagens regnande. Avrundade kvällspromenaden med att besöka Jonsereds trädgårdar och döm av min förvåning, när jag hörde en dörr öppnad och någon ropa Maggaaaan! Och han som ropat och kickade ut var min f.d. kollega (trädgårdsmästare) som bjöd in mig för en stunds tjöta tillsammans med sina kollegor - himla trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar