Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


tisdag 27 februari 2018

SPONTAN INOMHUSTRÄNING

Visst var det klarblå himmel och strålande solsken i dag – men skenet bedrog, för det var verkligen svinkallt i blåsten. Med färskt i minne från den korta men svinkalla lunchpromena-den (höll på att frysa fingrarna av mig) bestämde jag mig för att det fick bli inomhusträning på Alfa istället för att utsätta mig och hundarna för kylan igen på kvällen efter jobbet.
 
Rejs
Körde två av övningarna från gårdagens lydnadskurs - koncentrationsövn. och fasthållandet av apporten. Gick bra, kanske inte riktigt lika bra som igår, men helt ok, hörde dock en tendens till pipande ibland …

 Semla
Körde running-contact med hjälp av mattan. Gick riktigt bra, men desto sämre gick filme-ningen – haha ! Testade först med en ”testfilm”, men sen när jag tryckte igång filmningen igen, så hade mobilens placering uppenbarligen ändrats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar