Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 24 februari 2018

DOFTPROV o GBG HORSE SHOW

Så var det dags för andra doftprovsförsöket. Jag var lite nervös förstås, jag hoppades ju så innerligt att vi skulle lyckas denna gången.

Kände ett tag att jag la noseworken på hyllan efter besvikelsen efter doftprovet för ca 1½ år sedan, då JAG blev lite förvirrad eftersom han återgick och uppehöll sig särskilt vid en kartong som jag då trodde han ”markerade” – men icke !

Men nu var det alltså dax igen, kände mig ngt lugnare då miljön var bekant för oss båda. Jag inledde med en skogspromenad för att han skulle få “röja av sig” lite innan själva samlingen.
Stod utanför och snackade med de andra deltagarna tills Rejs och jag blev inropade. Kände mig förvånansvärt lugn inför starten. Han var grym – redan vid starten såg jag att han höjde huvudet och sniffade och när han traskade direkt till andra raden med kartonger och dröjde sig kvar vid just en specefik kartong (5sek.) ANADE jag att det kanske var just DEN, men vågade inte riktigt tro det och lät honom gå vidare till ytterligare två kartonger, innan han återvände och markerade på nytt (15sek.) 

Kvällen ägnades åt Gothenburg Horse Show med kompisar och där satt jag och njöt åt bade hästar, sällskap och det godkända doftprovet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar