Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 16 januari 2023

EN SOLIG iaf liten STUND

Åkte till golfbanan idag, som är både trevlig miljö att gå i och inte heller speciellt ansträngande för Rejs, som fortfarande visar lite stelhet (har inte haft ngn hälta alls, sen vi upptäckte stelheten i förrgår).  

I strålande sol gav vi oss iväg - alla lyckliga över den lilla stund solen visade sig (mulnade igen efter ungefär ½-timme). Bonus var när vi såg en rovfågel (kungsörn?) sväva ovanför oss och även den verkade njuta av vädret.

Rejs blev som vanligt glad när han hittade golfbollar. Har själv börjat slarva och släppt på "kraven" på hans markeringar (liggmark.) och därmed har ju förstås även Rejs börjat slarva. Försökte skärpa till mig och få honom att åter lägga sig, men märkte snabbt att han inte ville (troligen ont?) och lät det därmed passera. 

Vid ett annat tillfälle (som inte hade med mark. att göra) såg jag i ögonvrån att han hade nåt i munnen o började tugga - vad f_n har han nu fått tag på? en benknuta? Nä, det visade sig vara en golfboll - jag fick panik och röt till och han släppte den som tur var ... Phu, tänk vad lätt att den kan slinka ner i halsen, hala som som dom blir av väta o hunddreggel. Både T. och jag blev omskakade av händelsen. Jag fortsatte med att låta honom göra några markeringar i koppel, dock stående, men med fokus att han inte skulle ta upp bollen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar