Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 30 januari 2023

LYDNADSTRÄNING Angereds bk

Idag blev det ett spontant träningspass på Angered. Väl där möttes jag/vi av en delvis uppbökad appelplan, på den högta sidan från infartens sida sett. 

Höll till på agilitysidan, där planen var otroligt blöt och LERIG, som kompenserades av sol, fågelkvitter ... det var VÅR i luften.

REJS
Fotgående - med och utan godis - kunde konstatera att han gick mkt bättre UTAN godis 
Hopp app. - sprang brevid ngr ggr, innan jag ställde mig nära hindret - blev efterklok, eftersom han slog i (tatchade) hindret varje gång, tror 5 plankor är för HÖGT - brukar jag anv. 4 plank. för Rejs o 5 för semla???

Känner att Rejs blir mycket mer social hemma - blir kelig och "nära" - när han får ensamtid, som tex. vid ensampromenad eller träning. 

SEMLA
Fotgående - ingen tillstymmelse till snus i backen, men ngt 
Sitt u.g. - testade ngr olika sätt - jag tycker det är svårt att veta hur jag ska få henne att fa vara kvar när jag lämnar henne - har iaf märkt att kommandot "sitt" innebär att hon automatiskt följer efter, medan sitt"KVAR" gör att hon sitter kvar.
Hopp app. - gick strålande, förutom första gången, då hon sprang över/förbi apporten innan hon hoppade ...

Innan jag/vi skulle åka hem, gick jag över till vildsvinsböket och försökte vända på gräs(svåls)kokorna, vilket var jättesvårt med tanke på att det var så tungt pga bötan. I samma veva kom en man som jag språkade en stund med innan hemfärd. Han berättade att klubben hade haft påhälsning av vildsvinen tidigare (bara en av planerna som är helt stängslad).  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar