Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 18 januari 2023

LYDNADSTRÄN. med PUDELDAMERNA

Idag var Semla och jag tränade med "pudeldamerna" i ViDoghallen. Jag hade bestämt mig för att avbryta 1 tim. tidigare än dom andra och det för att jag skulle hem och hämta Rejs inför hundarnas vaccination lite senare.

*Förflyttningar (transporter) mellan olika startpunkter - Yvonne visade nya start-pkt´r - gick sådär - hon var otroligt snusig pga att nån hade drällt godis på mattan överallt
*Backa - nos mot nos - efter trevande början, blev det ganska bra till slut
*Fotgående med störning med hjälp av Liselotte, som rörde sig bakom resp. framför 
*Fritt följ - lite väl dåligt angagemang - hon kan bättre
*Sitt under gång - externbelön. skål - hon hade svårt att vänta på mitt "varsågod" (tjuvade) - kanske var hon trött, dåligt engagemang i framförandet - blev betydligt bättre efter att jag ökade tempot till spång marsch ... 

Sammanfattningsvis kände jag att träningen inte blev optimal, bl.a. pga att Semla blev låg och tappade engagemanget, efter alla tillsägelser pga hennes matt/golv-snusande, men måste ju säga till henne för att få henne att bryta beteendet - men vi fick en riktigt fin avslutning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar