Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 12 januari 2023

BÖK och APPORTERINGSARB.

Har sagt det förut och med risk för att  vara tjatig, så har ju vildsvinsböket ökat i de områdena vi går med hundarna. Även om jag har hört/läst mig till att dom troligen ligger och trycker/sover dagtid, förhoppningsvis långt ifrån där vi vistas, så kommer jag inte ifrån att jag tycker det känns lite läskigt. 

Innan hemfärd satt jag en stund i bilen, innan jag övertalade mig själv att gå ut och lägga ut ett stort sök - 6 dummys, ca 40 x 40m = 2st på fullt djup i ytterkanterna, 2st i mitten, 2st ca 5m fr. stigen i ytterkant. 

Han var jätteduktig - de 3 första klockrena (var av en låg o skvalpade i en vattenpöl omsvept med djup mossa), den 4:e var han på väg att byta på vägen in, men kom på bättre tankar. Innan den sista hade jag pausat honom några sekunder innan jag skickade ut honom, när han var på väg in hade han uppenbarligen släppt på allt, då han stannande och började lattja, men efter en liten tillsägelse och att jag visade bollen (muta!), skärpte han sig. 

Sammanfattningsvis så var jag jättenöjd med honom, trots den lilla fadäsen i slutet. Han springer med fart och glädje, med full fokus och har kanongrepp från början hela vägen in till avlämning.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar