Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


tisdag 8 december 2020

KÅSJÖN

Tommy och Rejs ute med Ola och Blossa. Jag tyckte att det kunde vara bra att dom fick en avslappnad promenad utan Semla, eftersom Blossa och hon inte är riktigt kompatibla. 

Kände för att Semla o jag skulle gå i Paradiset, där jag aldrig numera går pga av alla hundmöten och då gäller det att passa på när inte Rejs är med. Men tji fick jag, för vägen upp var helt avstängd, vilket kändes jättekonstigt med tanke på alla boende ovanför. 

Jag tänkte snabbt om och satte kurs mot Kåsjön i stället. När vi var på väg hemåt och skulle gå via vattenverket, visade det sig att där var avstängt pga markarbeten. Äh, lättplätt tänkte jag och tog en liten avstickare upp genom skogen, för att komma ut på områdets motionsslinga. Visste inte riktigt VAR jag var, men hittade en liten stig, som jag var bombsäker på skulle leda till den asfalterade vägen som leder till vattenverket. Men stigen ledde till en annan sträcka på motionsslingan och fortfarande visste jag inte var jag var. 

Fortsatte gå åt det hållet jag trodde var rätt, men förstod efter ett tag att det var fel, då jag helt plötsligt passerade några hus - men vad tusan, VAR ÄR jag ? Fortsatte trots allt, tänkte att jag nog snart känner igen mig, men icke. Ska kanske tillägga att jag sneddade genom skogen ytterligare vid ett tillfälle, vilket ju beviserligen inte var så klokt. 

Hur som helst så kom jag på att jag ju kunde använda mobilens gps för att se var jag befann mig. Såg då att jag höll på att gå tillbaka mot Furåstjärn, som jag tidigare hade haft i ryggen, när jag hade gjort avstickaren upp genom skogen pga avspärrningarna. 

Och jag som trodde jag kände mitt Kåsjöområde, lyckades ändå irra bort mig 😂 för direkt vilse kan man ju inte gå utmed en motionsslinga, men man kan få gå dubbelt så långt som man hade tänkt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar