Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 7 december 2020

ÖIJARED

Gjorde en gemensam tripp till golfbanan idag och la ett litet spår till Rejs (Semla fick gå samma spår efter Rejs). Tommy fick agera spårläggare, men han la tyvärr apporterna (små snusdos.) redan ca en meter efter vinkeln pga lite missuppfattningar inför spårläggandet. Men sammanfattningsvis blev alla - både spårläggare och hundar - en erfarenhet rikare. Medan spåret lade till sig gick vi en runda borta på g:a banan.

Rejs spårade bra, men missade två (den 1:a o 2:a). Kanske hade han tagit de andra, OM inte jag hade svarat när T. pratade med mig när han gick bakom och filmade. 

Semla spåra bra, även om hon mest vädrade just genom fairwaysträckan. Hon missade en apport (den 2:a). Jag lade märke till att den 1:a apporten inte låg i spårkärnan och kanske var det därför Rejs missade den, who knows. Den 2:a app. som båda hundarna missade, låg precis i ruffkanten innan fairway (hittade den inte när jag själv gick och letade sedan) 


Jag blir så glad och det känns himla kul när Tommy engagerar sig i vår träning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar