Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 13 december 2020

ENSAM LYDNADSTRÄNING - pbk

 SÖND. 13 DEC.  - ensam lydn.trän. på klubben

Tredje avdvent och Lucia på samma dag. För första gången under hela året som jag kände att det kändes lite konstigt att inte jobba, med tanke på alla års luciafirande tidigt på morgonen. 

Tommy åkte hem till sin mamma, efter morgonens golfrunda och jag kände för ett lydnadspass med hundarna. Åkte först till skogs för en liten, med  promenad, innan vi åkte till upp till klubben.

Skönt, planen låg öde och jag såg fram emot en träning i vår ensamhet, vilketm det också blev.

REJS
- Ingångar på plan - började med små korta sträckor, som jag allteftersom förlängde, för att såsmåningom gå hela vägen in på plan - gick riktigt bra
- Fotgående - cirkel i vä.varv - gick så där - han både plogade och låg före i position, som vanligt
- Framåtsändande - saktagående - hade lite svårt för stadgan och hade bråttom i början - avslutade helt ok, även om han kan bättre
- Fjärr - fr. sitt. - bra - släppte att han "studsade" upp bakdelen vid sättandet - jag själv måste försöka tänka på att inte flaxa upp med vä. armen samtidigt som jag visar med högern
- Ställande u.g. - kanon - utförde bara en gång, med tanke på att första satt 
Pause i bilen, under Semlas pass ....
- Runda - dubbel - jättebra - han gör kanontajta svängar, trots sin snabbhet
- Apportering - anv. den rosa - kanonbra - ngt bättre ingångar önskas dock

SEMLA
- Fotgående - cirkel i vä.varv - gick finfint, enstaka tapp dock
- Apportering - hakan i handen gick super - med apporten blev det svårare, men ändå rätt ok - bara att jobba på - svårt att tro att hon någonsin kommer kunna sitta still och ha apporten i munnen och inte släppa den förrän jag säger till
Sammanfattningsvis var Semla överlag VÄLDIGT snusig, men enbart mellan momenten när jag släppte på kraven, medan jag kände mig supernöjd med Rejs.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar