Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 23 november 2020

NÄRSÖK

Jag och hundarna åkte idag till lilla tjärnen vid Härkeshult, tanken var igentligen att utgå från grusparkeringen, men såg en bil som stod på kanten utmed grusvägen (på väg till bommen) och en gubbe som cirkulerade omkring med en golden - tänkte "orka" och beslöt mig därför att vända och åka tillbaka till l:a tjärnen.




Hade dammat av de pyttesmå (4-5cm) dummysarna (nyckelringar) och tänkte köra några närsök med Rejs. 

La ut 4 st dummys på 2 olika ställen, med olika miljöer. 

Det 1:a stället, var ett område med ett ungt granbestånd, med g:a djupa egenvuxna hjulspår, där jag f.ö. trampade igenom och ramlade (så djupt, att jag knappt kom upp) när jag la ut dummysarna.

Det 2:a stället, var i en sluttning bestående av både lingon- och blåbärsris, med några enstaka låga granar. 

Rejs skötte sig utmärkt, sökte med stor iver, med en ständigt viftande svans.

Semla fick söka efter två bollar i lingonsluttningen, vilket hon gjorde utmärkt, även om hon var på väg att dra då jag tror hon fick nåt (vilt?) i näsan vid ett tillfälle - men det gick lätt att bryta henne och hon fortsatte att leta som om inget hade hänt.

Kände mig mycket nöjd vid återkomsten till bilen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar