Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 28 november 2020

BJÖRNÅS o SKALLSJÖ KYRKORUIN

Tommy hemma och hjälpte sin mamma med lite sysslor. Jag och dogsen åkte till Floda och fick en helt underbar runda. Lydiga hundar, Semla var dock på väg att o dra ett par gånger, fick därefter gå kopplad. 

Jag försökte mig på en liten avstickare, mest för att  variera rundan - men fick vända, för det var "ospårat" och blev för jobbigt att gå ...

Vid återkomsten till bilen, fick jag ett infall att köra ett specialsökpass på det gamla släpet som står där. Gick helt ok, inte super, men helt ok som sagt.

På hemvägen fick jag ännu ett infall och åkte förbi Skallsjö gamla kyrkruin, som är så fin. Är nog på väg att genomgå en restaurering, då det låg stora presenningar över just kyrkdelen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar